Funderar

Satt och kolla på familjen annorlunda som jag alltid gör. Det är nog det enda program jag ogillar missar. Men idag fick det mig att känna att jag kanske borde omvärdera mitt liv lite på det mer personliga planet. Tycker ju att jag har det bra som jag har det, själv, obunden och kan göra som jag vill.
Visst har jag en dejt som kommer och går men stannar gör han sällan. Efter alla dessa år vi setts så kanske det är slöseri med tid, det jag sysslar med det kommer ju aldrig bli något av det ändå. Dessutom kanske han den rätta lurar bakom nästa hörn. Ja det är mycket som hänt och ibland kan jag faktiskt känna mig riktigt ensammen även om jag har massor med vänner så har de familjer att komma hem till varje kväll.
Jag har mina djur och de är så mysiga har även mina singelvänner som man hänger med en del. Fast mina singelvänner har barn och trassliga relationer till sina ex som får mig att förvånas över hur de orkar. Bråkas om högtider och vilka deras ex träffar nu och då ska det bråkas för barnen ska inte behöva träffa alla dessa nya mammor och pappor. Barnen kommer i kläm och det gör mig ont, de ska ju få slippa sånt. Då går det upp för mig hur lyckligt lottad jag är som inte har det problemet men en liten knodd hade ju varit roligt innan jag blir 100 år gammal... 
Nästa nya finurliga grej är idag att jag varit på en riktig anställningsintervju för första gången i mitt liv. Det gick nog bra, de ringer imorgon och säger om jag fått det eller inte. Så här sitter jag nu å kniper med alla fingrar och tår och hoppas på ett nytt kapitel i mitt liv med Samskip som styre.
Har inte sovit inatt och funderar som en tok på hur jag ska göra med livet och vilka beslut jag måste ta för att nå mitt mål. Det kommer nog bli lite bättre med sömn inatt efter ett långt samtal med Jocke som är en stor klippa. Bolla idéer med honom är nog det bästa som finns och jag kommer sakna arslet av mig efter mina bästa kollegor på Schenker i Varberg om jag nu får jobbet i hamnen istället. Mycket nytt att lära och det är lite läskigt precis som första rundan med tankbilen 24 timmar efter man fått sitt nya körkort. Jag hoppar nog ner i loppelådan och snor in mig i stora täcket en stund. Snarka och tänka possitiva saker gör gott för både kropp och själ. 
 
Just nu saknar jag mitt gamla ök till kärra... En tur i fullfart brukar rensa skallen effektivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0