Kallt

Lördag igen och har haft en arbetsdag denna veckan. Fredag dag på Schenker och kvällen på Samskip. Det var sådär kul med båten igår. Segt å trögt när besättningen ändras hela tiden så att få saker å ting att funka å flyta på är ju ingen garanti. Sen vet jag inte hur länge båten kommer att komma på kvällstid. Det har dock med när det e dedline på att kunder kan lämna containers i Aahus. Så när de övertalat kunderna att ta dedlinen på torsdagen så kan ju båen komma hit på fredag dag istället. Vi har ju dedline på onsdagar men kommer det gods på torsdagen eller fredagen så kan det ju komma med båten ändå. Ja dessa danskar.... De har en helt egen värld där.. 
 
Har ridit massor hela veckan och Nappes gamla sadel ligger toppen på Frosty. Så nu sitter man skönt och bekvämt. Det är fruset igen så nu blir det mycket skritt men eftersom våra hästar är vana vid fart så brukar vi ta minst en gallop på passande ställe. Så energin försvinner. Idag blev det ännu ett äventyr då vi försöker hitta lite mer stigar att rida på. Efter sista stormen så har det ju markberetts och planterats på de flesta ställena så våra små smala stigar är borta. Vi hitta dock lite nya möjligheter idag och en av de ställena vi saknat mest att rida på är en genväg mellan två backar. När det varit blankis så inte ens brodd hjälpt har denna stigen varit praktisk så man slapp en av backarna.
 
Hitta en låda med foton igår när jag rotade efter lite annat. Där var några bilder på Forevers Star L å jag blev så glad att jag hitta ett. Trodde inte jag hade några.
 
Min stora kärlek, Forevers Star L 1986-2005
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0