Båtjobb

Fy va det blåste storm i hamnen igår. Mitt lilla extraknäck är nog det roligaste jobbet jag haft på länge. Jag älskar att vara nere i hamnen de friska vindarna och utsikten. Det som gör det ännu roligare är ju min kollega Jörgen och hans roliga historier och anekdoter. Jag kan skratta hela passet ibland och när han är på topp då kommer de mest fantastiska grejer som man inte skulle kunna tänka sig någon säga. Ja det är inget man kan förklara utan måste upplevas..... Igår började den inledande konversationen... Hej läget??? Legat nått sen sist??? Hahahahahaa Ja jo eller nääää har inte hunnit med sånt!!?? VA!?? Sånt hinner man väl alltid ;) 
Älskar mina fredagar kan jag lungt säga och Mats min andra kollega är väldigt tvärt imot även om skämtet förra fredagen var att han sålde mig till kaptenen på den andra båten... Ja jo vi skratta gott och även besättningen på båda båtarna är toppen. Fast det jobbar ju flest godingar på Arnarfell helt klart.
När jag kom hem inatt va jag helt slut och det blåste ju storm i byarna. Somna som en liten gris i min stora säng. Vakna imorse av att det va så mörkt ute eller nä det var det inte, utan rutan var full i snö. Skit jävlar helvetes blötsnö. Släpa mig ut å skotta och nu snöar det igen med stora jävla flingor. Jag tror innomhus aktivitet i soffan blir min grej idag.........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0