Morgongympa

Visste dock att det skulle bli skitväder igen. Så imorse satte jag klockan på 5.30 ifall jag skulle behöva skotta snö. Jag gick och la mig rätt tidigt och då hade det kommit ett par cm. Så imorsen var det ingen suprise direkt att jag fick skotta. Det hade kommit ca 5 cm och det var riktigt tungt. Men envis som man är så blev det skottat och jag var rätt nöjd över lite motion sådär klockan 6 på morgonen.

Nu har jag spenderat en vecka på YA (yrkesakademin) och det verkar väl vara ok. Vi pluggar just nu B- teori så man klarar C lekande lätt. Vi går i en klass som är blandad med dem som ska läsa buss oxå. De är lite äldre än oss på lastbil. Men det är trevligt med nya bekantskaper även om man är trött på vissa karaktärer redan. Men sånt brukar lösa sig när man väl kommit igång, just nu är vi ju i samlad trupp.

Det har ju inte hänt något roligt direkt denna veckan. Jag har börjat cykla till skolan, lämnar ju Schack hos mamma och pappa så varför ta bilen när det bara är 1km till skolan. Det känns i häcken kan jag lova. Skulle kanske skaffa mig en egen cykel som är bra då min mountainbike har gjort sitt. Kan ju inte använda mammas cykel alltid.

Ska jobba hela helgen så jag har gjort matlådor vilket jag ofta glömmer. Får väl se om jag kommer ihåg att ta med matlådan imorgon. Börjar ju inte förrän 12 men ska åka och rida efter jobbet om snön är borta. Frasse hade riktiga styltor idag så han får stå då. Det finns ju ingen anledning att ge sig ut på min piggelin om han inte har ordning på sina hovar =)

Tjingeling =) 


Kommentarer
Postat av: Frida

Duktig du e! GO GIRL!

2011-03-22 @ 17:46:33
URL: http://hennesvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0