Saknad

Har en sån där tänk om dag.. Jag satt och kolla i gamla foto album och mitt liv är sååååå trist just nu. Tänk om man bara kunde spola tillbaka tiden lite några år till då man faktiskt bodde bra och livet var toppen. Saknar tiden jag hade i Grinnared, mitt fina stall och mysiga hus med de innboende man inte såg men kännde av....

Saknar mina hästar jag hade, tyvärr är de ju borta av ålderdomsskäl. Men de har alltid en speciell plats i ens hjärta. Framför allt så saknas Forevers Star L som alltid mest, men även mina fina svarta nordsvenska märrar Sessan och Diana. Djonny var väl en av de pollar jag haft som var lite väl speciell för min smak en riktig sur gubbe som bara gillade min dåvarande sambos dotter. Så hon fick ta över honom. Sen kom ju Feber in i det hela en riktigt tokig sak som jag bara älskade, han kunde konsten att hitta på fanskap och ge mig gråa hår. Men när han väl gick som han skulle utan att försöka kasta av en så var han underbar.  Efter några månaders jobb så var han den perfekta familjehästen. Så han såldes då han började bli gammal men tror att han lever ännu och bör vara 19 år och säkert lika bråkig.

Det har ju passerat några hästar till fram till idag. Just nu har jag ju toppen hästarna First Kloster och Royal Scarlet. Det enda som saknas är ett eget stall eller snarare en lösdrift så man slipper ha hästskötare så man kan jobba. Saknar att kunna gå ut på morgonen i morronrock och fodra och höra dem tugga på sitt hö. Det finns inget mysigare än att vara i stallet på kvällen när hästarna står och käkar. Det är en lisa för själen och helt plötsligt har man glömt allt som är tråkigt...

Nä nu ska jag åka ner i stormen till stallet och mocka och ta en låååång tur i blåsten =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0