Royal Scarlett

Min häst Royal blir bara bättre å bättre. Inte så stressad idag utan han var helt kontrollbar. Jag är glad att jag skickade över honom till grannen. Det verkar som han fattat att stressa av lite. Idag drog vi en repa mot Ullared på banvallen, det är egentligen idiotiskt av mig att välja ett rakspår med en överladdad travare. Men jag har ju haft honom ett tag så är rätt säker på att han lyder mig. Det gick stundtals i full galopp men det är ju bara att ställa sig lite i halvsits och låta honom ladda av. Sen blev det tempoväxling i alla gångarter och det var inga protester, bara den gamle mannen fått ladda av lite energi. Imorgon måste jag rida Frasse och får väl se vilket humör han är på =) Det e riktigt segt ikväll är trött i kroppen av allt som hänt i veckan men huvet går på högvarv. Får nog åka och hälsa på en vän nästa helg så man får lite perspektiv på saker å ting.

 
Tjing Tjing mina vänner =)


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Oh, gott att höra att han inte tog någon större skada av att vara i byn. kram på er

2011-04-16 @ 04:59:19
Postat av: malin

Gunnel jag fick tillbaka en toppen häst=) Han behövde ett besök i byn så han fick stressa av. Han har aldrig varit lättare att rida så jag är toppen nöjd. Kram

2011-04-17 @ 09:12:44
URL: http://gisselstadsmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0