Skadad Frasse

Ja det e inte riktigt roligt just nu att äga häst... Först spenderade jag en förmögenhet hos tandläkaren och nu har han brallat i hagen så knät är svullet som sjutton... Han har dessutom lyckats att trampa av en doja igen på det svullna benet. Men det är ju bara att bita ihop och vänta nån dag innan jag ska ringa till vertinären. 

Imorse så fick jag erbjudande om att skritta Sammie en sväng och jag var inte sen att tacka ja. Solen sken och Sammie var så go att rida. Inga skutt och inga kast åt olika håll så det var riktigt trivsamt att sakta lunka runt i skogen. Fast jag hade hellre ridit min piggelin men det får vänta.

Igår var jag, Inger och Annie i Växjö och kolla på en Connemara valack. Han var trevlig och go på alla sätt och vis. Han är en potensiell häst som passade Annie bra men man bör ju kolla på en del kusar innan man bestämmer sig...

Nä nu ska jag ge mig på att greja lite här hemma och mysa lite allmänt innan det är dax att hämta på dagis =)


Det började med ett sår på insidan och en liten svullnad.....

Svullet skenben och knä...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0