Royal Scarlett

Ja det har väl inte hänt så mycket på 2 dagar igen. Jag har mest passat barn och lagat mat. Igår var det ju tisdag och det innebar Bamse gympa med syrrans barn. Det var som vanligt en massa lekar, bus, hinderbana och musik att hålla takten till. Det är väldigt uppskattat och både Emelie och Eddie längtar dit varje vecka.

Jag har gjort en väl gärning igen... Ja kanske var det dumt men jag tyckte synd om en häst som vanligt. Ni som kännt mig länge kanske kommer ihåg Feber, min halvtokiga fux eller heltokiga kanske jag skulle säga. Han hade ju en stall kompiss vid namn Royal Scarlett. Båda är travhästar från samma ställe från början och såldes till en familj som jag köpte Feber av. Så nu har lilla Royal haft en del fodervärdar men ingen vill ha honom och hem till gården som hans ägare har kan han inte åka. Där finns inga hästar kvar och stallet används till annat. Så jag ska ha honom hos mig tänkte jag och eftersom det är en toppen häst vekligen så kanske jag kan finna honom ett hem där han får stanna livet ut. Royal är ju född -94 så han har ju åldern imot sig men goare häst får man leta efter. Jag tänkte hämta honom imorgon och låta honom bara vara ett par dagar sen blir det ridning och körning för hans del oxå. Så nu kommer jag ha en reserv häst så länge tills Frasse är helt ok i sitt knä. Ska sätta igång Frasse busen idag och hoppas på att han inte är för mycket piggelin. Kommer även att ha alla benskydd på så det absolut inte kan bli fler sår och svullnader....Nä nu blir det kaffe och sen lite trädgårdsfix innan jag åker till stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0