BE-kort

Denna helgen har vigts åt att försöka ta ett BE-kort så jag får dra tungt släp. Ja så jag får vara lite laglig kanske jag ska säga. Det e ju inte så lätt detta, att plugga på sånt som är rena grekiskan för mig så det snurrar rätt bra i skallen just nu. Men jag ger mig ju sällan å har ju hela veckan på mig att plugga själv. Nästa helg är de 2 sista gångerna och sen är det uppskrivning. Körningen i kongården är nått som ska tränas på oxå då man ska klara det på 3 min fast man har 10 min på sig när man kör upp.

Blev lite glad just nu för svartafaran blev såld till Gisslaved. Så nu är det 1 mindre sak på gården och kan inte annat säga att det va så gött. Nu blir det att sätta dessa pengarna i en ny investering till hästen. Det får bli till en vagn så jag har en egen.

Nu blir det möte med hoppsektionen det sista för min del, då vi ska lägga ner verksamheten helt. Jag har tröttnat på att hjälpa till på en anläggning som jag inte använder och kan likväl tävla för vilken annan klubb som. Jag har inga direkta positiva anknytningar till min klubb och jag har aldrig tävlat för dem heller. Så hoppsektionen var helt fel ställe för mig då jag inget intresse har för hoppning. Så nu blir det friska tag igen med körningen och hoppas på att det kan gå att få ihop ett lag till nästa säsong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0