Hästar

Vet inte riktigt vad jag ska börja med.. Jo Royal Scarlett mitt nya projekt. Jag och Angelica åkte och hämta hem honom igår. Vet ju att det kan ta timmar att lasta denna häst om han inte e på gott humör så vi åkte dit tidigt på eftermiddagen så vi skulle ha dagsljus. Jag tog på honom transport skydd och grimma, ledde ut honom till släpet och drog en longerlina runt bommen. Så döm av vår förvåning när hästen bara går på släpet efter 5 min, jag och Angelica blev båda paffa då han e riktigt svårlastad ibland. Så resan hem gick lungt och stilla. Väl hemma gjorde han sig hemmastadd i boxen direkt. Hösilage och kraftfoder på menyn och allt var lungt. Han hade legat ner i boxen i natt så han gillade nog sitt nya hak.

Idag red jag Salut och Veronika red Goodwill vi tog en stilla sväng i skogen. Jag gallopera Salut och skönare häst får man leta efter och han är så bekväm. Jag gillar honom och hade jag hållt på med ordentlig träning och tävling hade han varit den perfekta dressyr hästen för mig. Fast hade jag inte haft Frasse och Royal hade jag nog köpt honom men nu är det stopp på hästköpar fronten.

Sen åkte jag ner till vårat stall och red en liten sväng på Frasse men han är halt än. Testa och trava några steg och han linkade riktigt illa. Sen så skulle jag dra dojjorna på Royal men han var så jobbig att få att stå still så skorna fick sitta kvar. Jag ger mig på honom när någon är hemma ifall han skulle kicka eller slänga sig över mig. Så istället slägde jag på honom sadel och träns och hoppa upp.... Knäppskalle häst säger jag bara... Han var helt tokig och bara drog, takta och passgånga hela tiden. Så ut på banvallen eftersom det är mjukt för hans fötter. Jag hade lite dragkanp och försökte få honom till att stressa av och efter en stund så fatta han vinken och slappna av. Jag kommer ihåg Royal som en välriden bus häst med bra fart i, nu är han ett j-vla ök som bara stressar och har stans fulaste hjorthals så jag har nog några veckors jobb framför mig...Det är inte konstigt att småtjejerna har tröttnat på att åka rundor i fullfart, han har säkert varit riktigt otrevlig att sitta på.


Goaste fullblodet Salut

Lilla Royal Scarlett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0