Var börjar man?

Ja nu är det som vanligt att jag inte uppdaterat på några dagar. Sen är det så att det hänt en del som kanske är småsaker för andra men helt otroligt för mig. Jag är mer trött på jobbet än på länge så det har varit extra gott med några dagars ledigt så imorgon ser jag faktiskt fram imot att ta ett pass med Palle. Hon har ju inte jobbat så mycket på det senaste med mig så ombyte förnöjer. Hoppas det blir mycket folk så dagen går fort. Det är ju trots allt en söndag så det kan kanske bli lite att göra och det är lite gött. 

Ja då var det till vad som hänt sen sist.... Allt handlar förståss om hästar som vanligt så håll i er.. I tisdags så var Tommy ute och skodde Sammie och verkade Mary Lou det blev väldigt fina fötter på Mary Lou. Sen skodde han även min häst fram då det visade sig att det var nödvändigt för att han skulle kunna gå. Sen hitta även Tommy ett stort hål i den andra hoven så nu har han fått behandling mot svampen/bakterien som höll på att paja hovarna på min häst.
När det var skott och vi tjötat skit som vanligt selade vi Sammie och jag fick lära mig en massa nya detaljer vid körning. Det är så intressan att lära av Linda hon sitter på en massa rolig kunskap och även Tommy som är en jätte duktig kusk. Vi åkte i maraton vagnen en runda i skogen jag och Linda det var såååå jäkla häftigt. Den känslan jag fick går inte att beskriva att susa fram i full gallop ståendes på en vagn var helt galet roligt. Jag vet att första gången jag red en större hopptävling gav nästan samma känsla av adrenalin. Jag har fastnat för detta med körning för det var så roligt, hoppas bara Frasse gillar det oxå. 

Igår ringde Tommy och bjöd med mig på en spa dag med övernattning i Båstad. Jag tyckte det kunde vara roligt att lära känna honom privat än bara som min hovslagare. Han är trevlig så varför inte. Men nu var det ju så att detta skulle ske imorgon å då jobbar ju jag.... Men det kommer säkert fler tillfällen att umgås. Jag träffar ju honom om 5 veckor för då kommer han och skor om min häst.

Imorse ringde klockan 05.45 och då var det bara att gilla läget å kravla sig ur sängen. Klockan 07.00 hade vi selat på Sammie igen så då blev det en och en halv timme körning i skogen. Det var så fint väder och lagom kallt och allt gick som planerat med körningen. Frasse får vila idag och imorgon blir det tömlongering för hans del efter jag slutat jobba. 

Just nu sitter jag och väntar på att kycklingen ska svalna som jag gjort i ugnen. Det blir ett nytt pajrecept idag som ska testas på mina gäster som kommer ikväll. Ska även hämta syrrans barn om en stund och de ska vara här tills Måns slutar jobba. Ska även rasta snabeldraken en stund så allt hundhår kanske försvinner. Schacken fäller så jag blir snart tokig, hon badades igår så jag var inte poppis. Det var mycket hår i duschen efter hunden så hon borde vara naken vid detta laget men hon fäller ändå...  Det får bli ett bad till i nästa vecka men det säger jag inte högt för det är det värsta min hund vet att behöva bli blöt...

Nä nu var det nog inget mer som hänt eller så har det kanske gjort det... Jag uppdaterar mer en annan dag har inte så mycket tid att sitta här.. Ska även lägga ut bilder på Frasse nu när han varit hemma en månad för att jämföra vad som hänt sen han kom till mig.. Jag är sååå glad att jag köpte honom för han är så mysig.

Hejs svejs så länge =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0