Hästar

Det var väl ovanligt att mina inlägg är om just hästar... Nä kanske inte och det kan bero på att det är vad jag gillar mest att göra när jag inte måste jobba.
Dagen har varit toppen så här långt. Var i Skälstorp vid 9 snåret och vi tog in de 4 hästarna. Sammie fick på sig sele och vagn. Jag tog med Frasse som handhäst efter vagnen och det gick strålande. Vi åkte på banvallen mot Gällared och sen tog vi oss ut på en åker där linda körde lite dressyr och jag longerade min häst. Sen hoppa jag på vagnen och vi travade i sakta mak hemmåt. Frasse hade nog gjort detta innan eller så tyckte han det bara var kul.
Sen så tvättades Mary Lous hovar och vi pysslade lite med henne. Hon har fått några bett som gör att hennes ben har svullnat, vi har rakat dem och nu tvättas ben och hovar med jodepax.
Sen var det lilla Faukurs tur, han blev tömlongerad och var jättduktig som vanligt. Jag är väldigt förtjust i denna lilla söta häst. Ska ta lite kort på honom oxå så ni andra får se honom.
Sen när allt var klart där åkte jag till Nappe och mockade. Jag flytta de tre musketörerna till lilla hagen så de får äta lite gräs och mys i den goa solen. Fick även middag på den adressen då Magnus var hemma idag. Det blev fisk med kall sås och det var riktigt gott. Fast det är väl all mat när man varit i stallet och alltid är man vrålhungrig när man kommer hem.
Då kommer väl lite bilder oxå för en gång skull ;)


Sammie villle dela vattnet med de andra...

     
Det är 1 månad mellan korten, visst börjar Frasse bli fin.


Linda och Sammie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0