Hagel och fint väder

Kul överskrift men den stämmer om dagens väder. Jag har varit ledig idag och det var så j-vla gott att slippa gå till jobbet idag. Inte för att jag inte vill eller har något problem med det men det är så mycket som släpar efter här hemma. Jag har fått gjort nästan allt på min lista och lite annat roligt har jag oxå hunnit med.

Dagen börja med en rakning av ben på en shire häst och tur som är så gillar hon mig, annars kunde det blivit en platt Malin jätte lätt.  Hon protestera lite i början och slog med frambenet och man hade inte en suck att hålla kvar det kan jag lova.
Efter detta blev det en helt underbar promenad i skogen på Frasse och Linda med Faukur. Det gick bra ända tills det dök upp en traktor då blev Frasse lite rädd, så jag hoppa av och vi kolla på traktorn som inte var så farlig helt plötsligt.

Jag åkte förbi de andra hästarna på hem vägen och bytte hage på dem så de fick lite mer gräs att knapra på.
Sen rullade det på hela eftermiddagen jag hämta min hund hos mina föräldrar och när vi var på väg hem ringde Inger att hennes häst hade nog fått kolik. Jag körde lite fort hem och lämna av hunden. Inger hade fått lite hjälp att lasta så hon plocka upp mig på vägen mot Slöinge. Det var nog ingen fara så hon kommer att bli bra igen. Det hagla som sjutton på vägen hem och rätt som det var sken solen igen. Tycker det kan bara vara fint väder och lite varmare så man kan få hänga in vinter jackan.

Just nu sitter jag i mitt lilla extra rum och tittar på min små katter som blivit sterliserade så jag ska slippa få en massa fler katter här hemma. De är groggy och söta att titta på fast det är lite synd om dem oxå när det har noll koll på sin kropp. Jag ska väl sätta tratt på dem i natt så de inte rör såret men det känns lite jobbigt med tratt då de blir ännu mer ostabila än innan. Ja det är bara att gilla läget och ta hand om sina små älsklingar. Börjar bli lite trött så det kanske är läge för en dusch och sen bingen.

Imorgon blir det tandläkaren med Emelie och en planerad ridtur på Nappe. Fast jag ska bara vara hemma imorgon så gott det går då katterna behöver ses till lite extra....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0