Mellerud

Då har man varit i underbara Mellerud och vänt. Jag blir så glad när jag är där uppe det finns inga bekymmer och man är någolunda annonym ;)
Jag körde dit på lördagen efter jobbet och kom i god tid innan vi skulle åka vidare till resturangen. Mormor som inte hade en aning om vart vi skulle var nog mest nervös å försökte få reda på så mycket det bara gick... Vi åkte till Hotellet i Håverud och åt god mat och prata hela kvällen.
 
Förrätt: skaldjurspate
Varmrätt: Röding eller Oxfile
Efterrätt: Creme Bryle

Sen åkte vi tillbaka till Bergsgatan och drack kaffe och åt swartsvaldstårta å det satt som en smäck..
Sen blev jag sååå trött men vi satt och tjöta skit långt in på natten. 

På söndagen hade jag som uppdrag att lura med mig mormor på lite shopping så de andra kunde fixa inför överaskningen på dagen då resten av släckten skulle dyka upp. Jag, mormor, Vickan, Carro och syrran med familj åkte till Bloms för att fördriva tiden det är bara ett måste när man är i Mellerud. Jag hitta ett linne och där var en massa roliga jeanstights men inga som jag kunde bestämma mig för så det var bara linnet som följde med hem. Sen släppte vi av Vicki och Carro och jag å mormor tog en sväng till kyrkogården vilket och är något jag gör när jag kommer dit, man måste häsla på morfar oxå. Sen var vi även på Einar och Esters grav och hämta med oss gravlyktorna.
När vi var vid gravarna hade alla gästerna samlats hos moster Gittan så då kunde vi ta oss hem dit igen och mormor blev bra paff när hennes syskon var där.

Förrätt: Kantarellfyllda krustader
Varmrätt: Varmröktlax, romsås och potatis
Efterätt: Fruktsallad med äggtoddy
Kaffe och tårta

Vi åt och myste hela eftermiddagen. Sen var det hemgång vid kvällningen. Jag vill ju aldrig åka hem när jag varit där. Så jag blir bara deppad av att tänka tanken. Så nästa gång tar jag å stannar ett tag så jag hinner med allt som ska göras och personer som ska besökas. Jag hade jätte gärna hängt lite med Herr Karlsson men tiden bara rann i väg som vanligt. Så nästa gång i maj när det är tjuvtjockt med amrikanare i lilla Mellerud då ska jag vara på plats så man träffar lite vänner ;))

Hejs svejs så länge ;))


Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken meny! Hoppas du har med dig rester! =)

2010-03-30 @ 09:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0