Hästar...

Dagen började med ett pass i skogen på Nappe, Hillevi och Niels var oxå med. Vi tog en ordentlig gallop på vägen hem vid skvaltan. Jag kan säga att det är vår i luften så jag hängde lös ett par gånger. Men min häst är ju snäll så jag flög aldrig av. Hatar dock när han bockar som en tok i full fart. Så imorgon blir straffet ridhuset så jag har lite kontroll på läget igen. Jag har köpt ett nytt bett till honom idag eftersom han inte funkar på vanligt eller tredelat bett längre. Kan ju inte tävla eller hålla på att rida på sidepull hela tiden även om det är bekvämt.

När vi kommit hem blev det våffler och kaffe, vi satt ute vid logdörren och bara mös... Sen var det dax för en promenix i skogen. Hillevi hade gått på skaren dagen innan så det var ju en toppen ide. Vi tog de tre hundarna och traska iväg.. Upptäckte dock att det inte alls bar var att traska på skaren.. Jag sjönk typ 40 cm ner i snön på sina ställen. När man flåsar och svettar som en tok så ringer ju mobilen inte bara en gång utan tre. Den ringer sällan på förmiddagen då folk vet att jag antingen är på jobbet eller i stallet. Så det var ju faktiskt rätt gott att den ringde så man fick tillbaka andningen och lite paus.

Ett av samtalen var från en häst uppfödare i Åskloster så dit begav jag mig på eftermiddagen. Han hade en fin polle som han önskade ett hem till och jag blev lite kär....Men frågan är var jag ska göra av den, eller boxar finns ju men jag har ju lite begränsat med tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0