Snöig onsdag

Sitter insnöad i mitt lilla hus. Fast riktigt insnöad är jag nog inte men jag orkar inte skotta mig ut eftersom jag inte behöver det idag. Det snöar för fullt nu och jag har fått 20 nya cm inatt och funderar på att leta fram snowracern och gå bort till syrran och leka lite med barnen. Man får ju passa på nu när man är ledig och det kommer nog inte bli sånt här vinter väder mer. Det kanske är så att vi får fina vita vintrar som det var när man var liten det kunde ju varit roligt. Till nästa år har jag lärt mig att jag ska ha helt nya vinterdäck på bilen, har puckar som är stenhårda så något bra fäste har jag absolut inte. Men den tar sig fram ändå. Jag skulle ta mig ut ur garaget igår och det gick inte så jag åkte fram och till baka lite för att få fäste. Jag fick fäste och det blev ett kast när det högg fast och då klämde jag sönder min sidospegel, jag blev så trött på mig själv...Men det går ju att laga så det får jag väl ta tag i när jag lämnar in bilen de kanske kan fixa åt mig. Nä om jag skulle göra något idag eller inte.. Lägger mig i soffan en stund och funderar på vad jag har lust att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0