Soft dag

Ja idag har det varit en typisk Malin dag... Kunde inte sova så 6.15 starta jag en maskin tvätt å fixa lite frukost. Sen plockade jag lite och packa upp det som jag shoppa på ikea igår. Jag blev ju lite trött på hur det ser ut här hemma så det blev ett stor röj och nu har jag skaffat lite nya saker. Kan lova att det var ett bra tag sen jag handla något till mitt lilla hus så nu blev jag rätt nöjd.

Sen bar det av till stallet då Björn kom å skodde Piraat. Litar inte riktigt på snubben så jag hade nog lite attityd men han limma på som vanligt.. Blää för sånna som han... Ja, ja kanske ska jag inte gnälla på att hovis stöter på en, trilla ju dit själv för ett tag sen. Men man lär av sina misstag, fick ju en riktigt go vän i min egen hovis. Jag håller av honom oerhört mycket. Jag lär en massa av att umgås med honom. Även fast det inte blev merän en liten flirt så e jag nöjd ändå..

När klockan blivit 10 så åkte jag bort till lagert och hämta lite grejer jag skulle ha med till jobbet. Sen var det hem igen för att byta om och slänga i en ny tvätt i maskinen. Syrran kom förbi och vi tog en slurk kaffe å en å annan gräddbulle slank ner.

Sen blev det jobbet några timmar och efter det så blev det Ge-kås. Så nu har jag fixat kläderna till bröllopet så nu ska jag bara till skopunkten för att ha ett par stövlar till outfitten..Sen lite annat krimskrams som halsband å annat fixar jag nästa vecka. 

Kvällen var helt underbar, tog en lång runda med Frasse som var helt super att rida. Jag plocka lite kantareller oxå så det får bli morgonens problem att rensa just nu orkar jag inte. När jag tog in Frasse så blev Piraat lite ensam så han hoppa över staketet och hamna i den andra hagen... Fast han kom oxå på detta när jag skratta åt honom så då tog han ett nytt kliv över nästa staket och sen gick han bara förbi mig och rätt in i sin box.. Ja han e ju inte hopphäst för inte.. 

Sammie var jätte halt idag igen så jag bandagera honom. Tror dock att det är en hovböld men med honom kan man aldrig vara säker. Så jag la bandag för stöd på alla benen ifall det är någon av kotorna som spökar igen.. Bara det kunde läka ut så vi kan sätta igång honom oxå.

Nä nu börjar jag bli trött så sängen nästa. Ska gå upp klockan 6 imorgon för att köra häst. Frasse bör vara i vagn 6.30 för att Linda ska hinna i tid till jobbet. Jag är ledig imorgon å då är det dax för fredagsmys.. Det blir mat å lite vin tror jag bestämt =)

Bye Bye!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0