Kräftskiva

Helgen tilllbringades i Moghult. Jag var bomtätt i näsan och febrig men är det kräftskiva och goda vänner på samma plats så är valet inte svårt. Jag försökte hålla igång så gott det gick men var helt slut. Det blev lite körning på dagen oxå så det var ett pluss i kanten att få deltaga med Linda som groom. Även om jag knappt orkar vara vaken så blir det alltid så att hästarna går först. Ja det e konstigt det där med djur man orkar knappt äta eller vara vaken men ska det göras nått med djuren så får jag alltid lite extra energi konstigt nog. Men kan säga att det straffar sig idag. Är helt slut även fast jag sov i en riktig säng. Det blir inte att man sover på samma sätt som hemma, när man har någon att prata strunt med halva natten. Fast det var riktigt mysigt att ligga å tjata skit in på små timmarna det var ju ett tag sen sist.
Idag efter frukost så körde vi lite till och jag hade ett nytt sällskap i vagnen. Jag fick verkligen skärpa till mig så jag orkade lyssna och det är jag glad att jag gjorde. Tommy hade byggt banan som vi körde så idag fick han åka den och även köra den med min häst. Frasse skötte sig hela tiden. Jag kände att jag låste mig i armarna och att jag tappa fokus bitvis men det löste sig med hjälp av Tommy och att Frasse är lyhörd och har lite översende med mina missar. Så bara jag tänker efter före så kommer körningen nog att bli bättre. Har ju inte satt några orimliga mål. Det blir lagserien nästa år om vi får ihop ett lag. 
Nä nu blir det sängen för mig och imorgon blir det vila i soffan hela dagen. Har utmanat min feber i några dagar så får nog vara lite rädd om kroppen oxå. 
 

Lite paus i köningen och regnet....

Jag frös rätt mycket även om jag hade både säkerhetsväst och vinter jacka på mig.
Känner mig som en stoppad korv..... 

Hej svejs så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0