Ruskväder

Vakna av att det regna som f-n imorse. Sen va det hästar som gällde tills syrran ringde å kolla om jag skulle med å handla å det e ju det tråkigaste som finns. Men jag haka på så vi flumma runt i stan med syrrans busfrön. När vi var nästan framme vid bilen hitta Eddie en jätte vattenpöl å vad gör han.. hoppar rakt i den å där var MASSOR med vatten så blöt blev han å det skvätte lång väg. Vi köpte fika oxå som alltid, jag bör ju inte äta kakor men ibland måste man få synda lite fast jag börjar bli rund igen. Skit samma man lever bara en gång!!

Sen var det stallet igen, regn, regn å åter regn.. Å älgjakt!! Dessa män å deras dödande.. Jag gillar ju jakt ivanliga fall men i år är vi totalt låsta det är jägare i hela skogen å rida på banvallen lockar sådär eller det suger totalt. När hästarna va på den gamla gården så hade man ialla fall koll på vem som jaga, nu jan jag inte vem som jagar var på det nya stället. Har dessutom hunnit å klippa 3 hästar. Inger ringde och behövde hjälp så Junessa, Pricken å Hubbe blev kort håriga. Igår klippte jag Napoleon å Bästis. Nä nu får jag ta å göra lite nytta typ tvätt å disk... Jag skulle kunna önska mig en hushållerska i julklapp kanske....=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0