Snorar.....

Ja då va det fredag kväll å jag har grejat klart efter mina gäster. Skulle ju egentligen varit i Göteborg med mina jobbar kompissar men förkylningen håller i sig.. I förmiddags näer jag va i stallet så kände jag mig pigg som sjutton å tänkte nästan ringt Mica å ändrat mig men e glad att jag inte gjorde det.. Nu hostar jag å snorar för fullt igen.

Jag var lagom full av energi imorse när jag kom till stallet. Det e ju några årsen jag hade en så bra häst som jag har nu. Så jag hoppa upp barbacka å tog med 3 av hundarna till skogen. Allt var som vanligt tills vi kom till grannen då gensköt en av hundarna Nappe som blev lite rädd på sitt sätt, så 1 sekund senare ligger jag på marken... Jag har inte toppen balans längre insåg jag. Kan bero på att sista hästen jag red barbacka på var min nordsvensk Sessan å hon dog 2006.. Efter det har jag bara haft halvtokiga hästar som man inte har kunnat slö rida på. Men efter att jag kravlat upp från grusvägen bakom grannens lada så hoppa jag upp igen å fick en runda i skogen utan fler insidenter. Jag har dock rätt ont ikroppen men det får man när man landar pladask utan att fattat vad som hänt..

Min älskade nordis Sessan.       Kort taget 2005


Kommentarer
Postat av: Frida Johansson

Hoppas det gick bra med dig gumman. Kram

2009-11-21 @ 10:00:44
Postat av: Vickan

jag ramlade också pladask idag.. fast på Rådahallens golv under handbollsmatchen. Fin fina brännmärken på knäna! :D

åååh, den hästen var så fin. Bland de få jag faktiskt kommer ihåg..

2009-11-22 @ 21:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0