Kallt

Jag har haft en så snurrig dag idag.. Det börja med att hovis skulle dyka upp å som man vet så kommer han sällan i tid. Han kom 45min försent men man e ju van. Nappe va duktig å skorna kom på plats fort. Tommy ville sälja en av sina hästar till mig. E man bra på hästar eller vill han bli av med en krake bara?! Jag tror eller hoppas att han gillar min hästhållning för jag hade aldrig sålt en häst till fel person. Men men man vet aldrig.

Dagen fortsatte mot Okome för bil lagning det tog hela dagen typ. Mitt i allt så skickas jag till banken å affären för att handla middagsmat. Ja mekanikerns mage kurra så mat på agendan. Det blev korvstroganoff med pasta, så där gott tycker jag men smidigt å enkelt att laga. Han försågs även med matlådor för veckans jobb i sin lastbil. Jag tackar ju inte nej till en tripp med hans cheva pickis... Det e så mysigt att brumma runt med en STOR bil ibland.

Sen var det hästar igen. Min hovslagare var hos grannen å hon jobba så jag släpa ut hennes 2 godingar i hagen när de var nyskodda å fina. Hon har en så underbar nordsvensk märr som man bara älskar. Vackrare å goare häst får man leta efter. Önskar man kunde klona Bella..

När jag trodde dagen var över å man kunde slappna av med ett besök hos bilprovningen. Dessa j-vla 2:er man har frusit över hela dagen var äntligen klara. Jag kom dit å då var någon sjuk så det var inställt med ombesiktning. VA FAEN!!! Jag sura till men kom på att surfis Conny gillar om man gullar å fjäskar lite. Det gjorde jag å vips fick jag komma in å besiktiga. Fast det sluta med att svetsen på stötdämparen som hållit aslänge hade släppt så nu har jag ingen stötta på höger fram.Så det blev en så kallad 2:a men ändå inte!? Men har några dagar på mig att be min vän som gillar å meka, fixa min skitbil =) 

Jag frös så jag skaka på besiktningen. Så det enda smarta jag kom på vara att mamma badkar ville ha mig som sällskap ett par timmar. Det tar ju typ 2min att åka dit från besiktningen. Jag ringde å kolla vad de gjorde, inget blev svaret. Så jag å voven åkte dit å åt oss mätta å belåtna efter jag tinat i badet. Sen titta vi på ge-kås pinsamma såpa.

Denna dagen har gått så fort så imorgon ska jag till Sörensgård å baka med min vän... Fika mys en hel dag å inget bilmek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0