Brrrrr

Ja det e en riktigt fin dag men vad det va kallt i vinden. Tog en ordentlig tur på Nappe idag, Schacken var med oxå. Vi red upp i skogen bakom gården å Nappe var på gott humör. Men efter en stund blev han barnslig som bara han kan å det var spöken i varje grästuva i hela skogen. Efter en stund förstod jag varför han var så uppblåst, han gillar ju inte ljudet av skördaren som fällde skog. Jag tyckte oxå att det va lite läskigt med dessa stora träd som sågades ner. Killen borde nog fixat kedjan till fällaggregatet oxå den skrek oroväckande.. Men efter en stunds övertalning så gick Nappe snällt förbi. Så vi fortsatte längre in i skogen för där finns en lååååång raka som man kan ta en riktigt skööön gallop på. Så när vi väl kom dit så gick Nappe på tårna för han vet ju vad vi brukar göra där. Så jag travar igång för att fatta en kort samlad gallop då kommer Schacken å drar om honom å Nappe blev sur å börjar jaga efter hunden... Men han hade inte en suck.. Schacken älskar å springa fort å det kan inte Nappe så hunden vann. När det var dax att sakta ner va det inte så svårt, hästen var helt slut. Det tar på krafterna att springa fort. När vi väl va hemma igen så hade Hillevi gjort paj å kaffe, kan det bli bättre. Man hoppar av pollen å inser att fikat e klart.. Mumma..

När jag kommit hem så sken ju solen så jag fick ett ryck att kratta löv. Jag hatar å kratta löv, brukar vänta på ett par höst stormar så problemet löser sig själv. Men har insett att denna trädgården är i lä å då kan det blåsa som f-n å löven ligger kvar. Men fint blev det iaf. Nu väntar jag på att min mat ska bli klar sen blir det en dusch å till kvällen Bamse gympa med Emelie. Nä nu ringde tiduret å då e det dax att äta....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0