Ledig torsdag

Börja med en låååång sovmorgon som verkligen var behövlig. Käka frukost i lungn å ro vilket sällan händer. Hade bestämt mig för att inte stressa eller ha några måsten idag och ja jag la bort mobilen. Det resultera i att jag missa ett jobb ikväll och ett antal missade samtal och sms. Nu när man kolla på mobilen så kändes det så mycket men va sjutton den piper ju hela dagarna eller båda mobilerna för ju liv hela tiden.
Ringde upp jobbet och nekade en körning då jag inte fick ihop körtiden med morgondagen och på nått sätt kändes det bra att neka.
När jag var i stallet så mockade jag alla 3 boxarna och kasta ner några balar hö. Tog god tid på mig och bara gick runt och mös. Magnus kom ut i stallet och tjabba lite, han verka pigg och alert idag. Det e så gott att han mår lite fint mitt i allt elände. JAG HATAR CANCER!!!!! Det e ett riktigt jävla skit påfund...
Han hade fixat middag så när jag ridit så gick jag in till ett dukat bord. Hillevi kom hem från jobbet och vi smaska i oss rotmos å fläsklägg. Det va sååååå gott å jag åt alldeles för mycket. Sen serverades det efterätt smaskens fillibabba det vart, chokladmouss med nötter å russin och kaffe. Sen va man ju lagom stinn.... 
Gick ut istallet igen, klippte Bästis och insåg att klippmaskinen blivit riktigt slö. Ja då är det bara att skicka skären på slipning igen och som tur är e ju alla 3 nyklippta. Bästis blev dock lite "randig" vilket inte är så snyggt men nu slipper han ju svettas iaf.
Jag red en sväng i skogen på Frosty och hade med mig hunden så hon fick springa av sig lite. Tog fram mitt western träns igen då han varit lite stark att rida. Men nu va han såååå snäll så den lilla busen. Vi tog lite backträning så han får ut lite energi eftersom han ska vila imorgon igen. Sen så testa jag lite trail på honom vi öppna en grind utan att jag satt av och sen testa jag lite spin och allt gick över förväntan. Ska kanske skola om honom lite mot western hållet då han går bäst på långtygel i skogen och bärigheten har han ju. Ja det tål att tänkas på, just nu gäller konditionsträning inför den 19 då vi ska på vår första hoppträning.
Mår oförskämt bra idag och känner mig lugn och harmonisk så tror jag ska börja lägga min mobil hemma igen när jag är ledig ;)
Fina gamla Schacken ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0