Ännu en vecka

Ja nu blir det lite text igen....
Måndag:
Inget jobb i sikte men det rullar på ändå....
Tisdag:
Samma som måndag typ..Men var hos min hokuspokus å fick massagen och en bra stund i bastun =) Gott som bara den.
Onsdag:
Jobbade hos Per. Drog bil å släp, lastade i Åsljunga och lossade i Stenungsund och tom hem. En sån där go dag även om stället jag lossa på va värre än Borealis å det säger inte lite....
Torsdag:
Blev väckt av Per som ville att jag jobba. 15 minus å Scanian ville inte riktigt med mig på morgonen. Tog 20 min att få luft i systemet så jag kunde åka. Körde mellan Värö eller Södra Cell till Varbergshamn. Fram å tillbaka 3 ggr sen var det hemgång så bilen kunde lastas på sin ordinarie runda till Helsingborg. Var helt slut i armarna eftersom varje lass ska bandas så 3 på bilen och 6 på släpet.... Jodå nu vet jag hur man drar en jävla massa band oxå ;)
Fredag:
Hämta alla grejer till helgjobbet. Samskip var det och jag hade ansvaret för båten.Käkade lunch på Schenker å skvallra lite med grabbarna =)
Lördag: Skit kul att försöka få ihop alla delar. Lots, bogsering, hamnchef och båten allt ska klaffa. Å så fick jag lånat Totte som hjälp och det gick strålande. Lotsen skulle borda Helgafell i Falkenberg men deras båt tog sig inte ut av all isen så det blev bordning i Varberg med hjälp av bogserbåten istället. Allt löste sig och 23.30 låg hon vid kaj. Sen åkte jag ner igen vid 06.00 och gjorde släppet. Det gick lungt å stilla tillväga och jag återvände hem och till min varma goa säng.  
Söndag:
Sovit bort halva dagen. Städat resten så nu e huset lite renare igen. Så ja nu ligger jag i soffan och käkar praliner. Imorgon ska det ringas lite samtal å hoppas på napp =)
 
Gamla Scanian dock med det fula LBC märket kvar.. Som nu är borta =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0