Världens bästa Frasse!!

Idag är jag en väldigt stolt häst ägare!! Ja ni läste rätt =) Fast jag är ju nöjd med hans fram steg även till vardags. Fast idag steg han några grader igen så snart är han på Forever nivå.
Frasse är på god väg att bli en riktigt bra körhäst efter dagens dressyr pass i körning. Jag var på möte på klubben så Linda skulle köra Frasse åt mig, då Sammie står på box för en liten hälta. Vi trodde väl inte att Frasse skulle sköta sig i ridhuset men döm av vår förvåning när tränaren Cissi tyckte han var trevlig. Jag som trodde min häst skulle klanta sig totalt och Linda trodde nog inte heller att det skulle gå så bra, men det gjorde det. Linda har ju tålamod och mer kunskap än vad jag har så hon rodde hem detta galant.
Jag är glad att vi åkte på träning med honom även om han kanske inte är så väl körd som jag velat han ska vara, då man inte hinner nu när man jobbar som en tok. Men snart så sitter man i skol bänken igen och då kanske det blir mer tid i vagnen. Hoppas på en mild vinter så man kan hålla igång ända fram till våren.

Tjing tjing =)

Frasse ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0