Måndag

Ja det e en ny vecka på intågande och jag fryser och är trött igen. Igår kväll så skulle jag bara skritta en liten runda på 45 min men blev lite lätt överaskad. Det börja regna på stört, det blev mörkt i skogen och regnet vräkte ner. Inte hade jag anat detta så jag blev jätteblöt. Fast hur blött det än var så fick jag en helt annan känsla i kroppen av frihet på något sätt. Ja jag kunde inte påverka det merän att jag kunde leta efter ett torrt ställe att ställa oss på. Men struntade i detta och fortsatte min tur till skogs vilket jag inte ångrar alls. Det var så mysigt, helt underbart fast jag hade 2 andra med mig som protesterade lite lätt, Schacken och Frasse. Vi var 3 dyblöta varelser som kom tillbaka till stallet. Sen blev det hem när jag var klar med stallsysslorna så jag blev nog lite kall. Kröp ner i soffan med en stor filt och myste med levande ljus. Det e livs kvalite..... Först min häst och sen höst mys det e vad jag gillar bäst.

Dagen idag har inte fört med sig något speciellt. Jag öppnade på jobbet och jobbade till vi stängde så det har varit en låååååååång seg dag. Var i stallet och mockade men insåg att jag var trött som f-n. Då är det inte en bra dag att sätta sig på hästen. Tappar jag humöret så blir det inte så bra. Men han dör inte av en dags vila. Imorgon blir det nya tag och ännu längre arbetsdag. Sen är det 3 veckors semester så då blir det massor av timmar i stallet i stället =)

Hejs svejs =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0