Farmor

Nappe är halt ännu men inte svullen. Jag och Hillevi släppte ihop honom med Keyen och det verkar gå bra. Ska släppa in Bästis till dem imorgon och då får jag hoppas att han låter min lilla häst vara. Nappes älskade Bettina har fått en ny uppgift hon ska gå med stofölen och vara en bestämd mamma.... Fast jag hoppas Bettan gillar de små liven hon är ju trots allt gammal och kanske inte gillar allt stohej längre.

Jag har jobbat idag och jag är så trött. Så det var skönt att få sätta sig ett tag och vila fötterna. Imorgon bör jag gå till kyrkan eftersom farmor dött men jag avskyr verkligen kyrkor, vet inte varför. Varje gång det är dop eller annat blir jag illa till mods bara vid tanken och jag smiter gärna undan. Jag brukar klara mig det är bra att skylla på hästarna ibland och att de går i första hand. Men på tisdag är det begravning och då är det bara att gilla läget. Fast jag slipper gärna.
 
Min farmor var en rivig dam som styrde med det mesta. Jag var hos henne och farfar varje dag ända tills farfar dog och farmor hamna på hemmet. Det blev en del besök där också men det blev inte det samma.  När hon fyllde 90 år så kände hon inte igen mig och hade ingen aning vem jag var och då insåg jag att det var snart slut på allt. Fast Man vill ju inte att någon ska dö men hon har det mycket bättre med farfar i himlen. Jag tror hon jagar runt på honom som vanligt igen. Jag hoppas jag blir lika enveten och gammal som henne........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0