Helgen som gick.

Inget jobb i sikte än... Det kommer inte bli roligt nästa månad när räkningarna ska betalas. Men jag skiter i det å då brukar det lösa sig i slutet ändå. Så vad har hänt sen sist??
Jobbade på fredagen först på Schenker och sen var det Samskip på kvällen. Denna gången höll de på att dra mig över kajen igen. Börjar bli snortrött på kaptenerna på båda båtarna. Is på kajen och idiot tunga trossar å så låter de proppellrarna snurra lite lagom när man ska dra trossen.... Fint det blir då, strömt å jävligt. Så man sugs ju med hur mycket man än drar å sliter. Fick reda på att jag antagligen ska ta emot båten själv nästa vecka. Inget som känns lockande då jag inte vet vem jag ska fråga om hjälp med kajen. Har ju inte direkt nån som har anknytning till hamnarbete på det viset i min bekantskapskrets. Ska ringa min chef å kolla hur det är tänkt å får reda på alla rutiner kring bokning av lots å om det blåser bogserbåt..  
Lördagen va så mycket roligare.
Hoppträning på morgonen dock lät jag Moa rida. Det gick super bra men han har inget sug på hindren i ridhuset. Snarare han dör totalt i ridhuset ingen bus ponny effekt alls. Men han gör det som förväntas men inte ett skvatt mer.
Sen åkte jag och Gicca till Ge-kås hon va hemma över helgen och behövde lite grejer. Vi fika pladdra och shoppa så några timmar försvann. Sen passera vi sko affären och där gick vi in. Gicca har rätt stora fötter å är 180 lång så hon brukar aldrig prova eller ens kolla på findojjor med klack. Vilket jag tycker e synd så jag tvinga henne att prova och vips hade hon handlat två par skit snygga fin skor.
Vi åkte hem å va bra sega å hungriga så mot stan istället, hämta Giccas pappa på jobbet å körde honom hem eftersom vi hade hans bil. Vi käka på BurgerIn vilket va flera månder sen jag varit där. Tror jag va där 2 ggr förra året å det va ju ett av favvo haken förr.
Kvällen bestod av buskörnig å jaga runt lite på epa-killarna. Sen ville de ha skjuts till Sjönevad istället för att åka epa dit. Ja vad gör man inte för sina vänners söner. Jo man kör dem så klart.
Söndagen tillbringades på hästryggen å en sväng i skogen med en halv tokig Frosty. Då va det sug i blicken när han såg hindren i skogen å jag hade fullt sjå med att få honom att lugna ner sig. Det e ju lite gott att slippa driva men taktandet gör mig irriterad. Han är så stark när han drar ner huvudet å det är en go kamp tills han tröttnat. Jag vinner men det krävs ju att man vågar driva på honom å lura honom att göra något annat. Önska att han hade samma glöd på dressyrbanan eller i ridhuset.
Greja och fixar en del här hemma så snart kanske jag är lite nöjd. Vill kasta ut möbler och förrändra men kan inte riktigt bestämma hur det ska se ut... Tror jag tar en runda till stallet och hoppas på att mobilen ringer om jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0