Trött på nästan allt

Just nu har jag en pissig period av mitt liv. Inget vill som jag vill och dagarna bara rullar på. Vill inte göra ett skit och jobba är pest å pina just nu. Åkeriet är toppen bra, det är inte det som är fel utan min ena körning..... Det är bara jobbigt att ens tänka på Tollpost och deras anställda puckon. Jag trodde inte att man kunde sätta i system att vara ivägen för varandra och behandla kollegor på det viset som de gör där. Men mitt motto brukar ju vara -Det som inte dödar det härdar- Men i detta fallet är jag benägen att ge upp efter fredagens incident. Får väl ge dem en chans till på måndag att bättra sig men det verkar vara rätt bortkastad tid tyvärr. Känner att jag kanske jobbar lite väl mycket. Så är nog mest övertrött och reagerar därför inte så korrekt. Så imorgon är det dax att åka iväg igen och är hemma och vänder på onsdag. Kanske är tid att inse att Norge körning inte är min grej.....

Så till något som faktiskt får mig på toppen humör alltid, Frasse & Royal. Red båda idag och Frasse var så lugn och fokuserad. Royal var mest busig och betedde sig som en studsboll bitvis. Fast jag är väl inte den smartaste när jag rider Royal heller jag skrattar ju oftast när han börjar bocka och studsa istället för att tillrättavisa honom. Fast har kanske gett upp lite på den punkten då han är 17 år och alltid har varit busig men ändå på ett bra sätt han kastar ju inte av en eller är elak. Han blir bara så glad och laddar av ordentligt.  
Det är tur man har sina 2 pajasar när man är trött på allt annat som rör ens liv.

Nä nu ska jag ta hand om mitt svullna och ömma knä. Hade en liten olycka i trappen idag så får väl se hur det ser ut imorgon. Det är dessutom högerknät som är opererat, men det är väl bara att linda det och gå till jobbet ändå. Det värker som f-n just nu så jag tror det blir lite painkillers och mysa ner sig i soffan med den andra skadade i hushållet. Det är lite oturs förföljt på Gisselstadsvägen just nu...... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0