Sol och värme

Red en lång runda på en heltokig häst. Frasse var över laddad och jag redde nästan inte ut honom. Han är ju så snabb och vänder i luften om man inte passar sig. Jag tänkte bara ta en kort runda först men när jan började ladda och bocka så tog jag en längre runda i hopp om att energin skulle försvinna. Men jag hade fel som vanligt.

Det är positivt att han vill arbeta men om han la överskotts energin på att hålla iordning på sina hovar och att skritta i ett jämt tempo så hade jag varit glad. Men nu är han ju en unghäst och jag har varit förskonad från damp anfall hela förra säsongen. Det är ju naturligt att han beter sig som en trotsig tonåring. Snart är det ju äntligen dax att sätt honom i vagn igen och då blir det älg rundan i full fart så han blir riktigt uttröttad. Men så länge så får jag sitta på en tickande bomb. När vi kom upp på slinga 2 så stor där en stor flismaskin, grävmaskin och ett maskinflak. Trodde Frasse skulle få en hjärtattack och efter ett par otrevliga kast hoppa jag av och tog striden på marken istället. Det gick lite bättre även om maskinerna inte var igång så är han skit rädd. Dessutom stod grävmaskinen så korkat parkerad så vi fick gå under bomen och det var inte en så enkel match. Jag gav mig inte och under gick vi tillslut.

Schacken var med och motionerade hon har ju en sport när hon är lös. Frasse hatar hunden speciellt när han är överladdad. Hon springer ju överallt och ibland dyker hon upp bakom honom och drar förbi. Då stampar han efter henne och försöker bita hunden. Så det är en allmän cirkus varje gång vi tar en runda i skogen.
Men idag var det riktigt skönt att rida, solen värmed gott på ryggen och det luktade friskt med virkestravarna. Jag älskar våren, speciellt när det börjar lukta skog och fåglarna kvittrar och man kan rida utan isfläckar.

När jag och den leriga hunden kom hem åkte hon in i duschen. Kan lova att det inte var några glada miner. Men det struntade jag i. Nu är all sand och grus borta så jag slipper damsuga igen.
Jag släppte in mina katter som varit ute och då dök den grå/vite upp igen. Vems den nu är???.. Han bara titta på mig och gick rakt in och la sig i soffan. Det verkar som om att han bott här eller liknande. Ingen av grannarna vet vems den är, men nu sover han i soffan och verkar inte vilja gå ut. Jag får väl kasta ut honom men han stör ju ingen där han ligger inte ens hunden bryr sig.


Söt är han i alla fall =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0