Sol och plugg

En toppen helg har snart flutit förbi. Vädret har varit toppen i 2 dagar och mina hästar har skött sig exemplariskt. I lördags jobbade jag och sen gav jag mig ut en sväng på Royal och han var så lugn å mysig. Vi fick även sällskap av Alva och Julia som glatt cyklade med oss en sväng på banvallen. De små goa tjejerna tjattrade hela vägen till Gällared och tillbaka och Royal var väldigt nöjd över sällskapet. När jag kom hem blev det plugg hela kvällen och jag kom en bit i boken =) 

Söndagen var jag ledig och det var häst hela dagen. Greja med Frasse och vi red älgrundan och han var riktigt lugn, nästan lite seg. Men jag klagar inte det var gott att skritta och trava i lugn takt och inga bock språng. Han stressade ju lite när jag gjorde tempoväxlingar så han var skummig när vi kom hem. Det blev ett litet bad i vattenslangen, det var behövligt. Sen åkte jag ner till Plönninge för Veronika hoppa Gooodwill. Det gick bra för att vara första start för säsongen. Ett pet i varje klass så hon var nöjd. Han skötte sig bra förövrigt. Mina ben blev lite röda som vanligt när solen titta fram men det var värt att gå med kortbraller. Det är alltid varmt när man är i Harplinge och tävlar. 

Nu sitter jag i skolan och vi har haft teori igen och det kommer det bli resten av dagen. Sen blir det stallet och en sväng på Royal. Hoppas dock på sällskap så båda får röra på sig idag. Nä nu får jag plugga lite mer =)


Veronika och Goodwill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0