Påsk

Denna helgen har varit innehållsrik kan jag lova. Vet inte riktigt var jag ska börja...

Jo med knäppskallarna jag sålde sadel till. Man slutar aldrig förvånas över alla dessa häst experter.. Ska inte säga så mycket men det är ju ca 20 år sen man själv börja med hästar på heltid. Dessa puckon som var i stallet ägde en 3-årig korsning arab/welsh. Den var 3 år och ca 140 hög. Typ en vanlig C-ponny men den var så kort i ryggen att hon som skulle rida in den hade sagt att den skulle ha en 15" sadel som är för en shettis. Kan undra hur denna stackars häst ser ut, för logiken i att en vuxen människa skulle rida runt i en 15" sadel hänger inte riktigt ihop... Gubben hennes ringde dessutom och förde snacket och hade noll koll på hästar så bara där fick jag ett par goa skratt. Så när gubben å den otroligt korkade kärringen dök upp så trodde jag att jag skulle dö av flabb.. Hon börja med att säga att hon skulle ha en hoppsadel och sen fråga hon om jag trodde hennes dressyrgjord skulle passa den sadlen.. Då har man inte mycket till koll...  Gubben sa hela tiden att de anlitat en expert på inridning och att hon sa att en 15" sadel skulle vara det enda som passa. De åkte med sadlen som jag visste inte skulle passa och mycket riktigt så ringde de efter ett par timmar och ville lämna hem den igen. Det blev en dyr sadel för deras del då de även backa på brunnen på stallplan med sin nyinköpta bil.. Ja jag säger då det dessa experter på häst.

Har ju jobbat hela helgen oxå och jag kan inte säga att det är så roligt längre tyvärr.. Saker å ting är väldigt förrändrade sen Carina sa upp sig. Tur ordningen på timmarna suger fis totalt så snart ger jag fan i det hela.. Får ju bara en helg varje månad framöver och andra som just börjat får en hel del mer. Det är ju bara 3 mån kvar i skolan och hoppas att jag får jobb direkt efter jag är klar. 

Nä nu blir det lite soffmys med min goding =)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0