Shopping

Ja jag har drabbats av något jag inte gör i vanliga fall. Hatar vanligtvis att handla kläder och grejer till mig själv. Fast det e ju mest jeans å linnen som shoppas. Jag gillar att vara praktiskt klädd till vardags så nu när det vankas lite fest och man inte känner folket så får man nog tänka till lite. Så nu har jag handlat en massa saker som jag annars inte skulle ta på mig. men det var ganska fint när det väl kom på... Får ju vänja sig lite kanske. Imorgon ska Anneli och jag åka till Halmstad och strosa lite i affärer jag behöver fortfarande ett par svarta stövlar. Hitta ett par boots i garderoben med prislappen kvar så tog på mig dessa idag när jag traska rundor på Ge-kås. De kan vara ett alternativ om inget annat hittas.

Idag kördes Frasse och det gick så bra. Han e 10 gånger lättare att ha i vagn än att rida. Han har slutat med att se spöken när han går i vagn så nu börjar det bli riktigt kul. Ska försöka hitta en bra åker eller liknande för lite dressyr körning. Behöver sitta å klura lite på serpentiner och volter då han mest går på rakt spår i skogen.  Nu när han är lite mer i kondition så bär han sig på ett annat sätt men ibland vaknar travaren i honom och då går det undan en stund. Trav ökningar kan han men det ser inte klokt ut då han breddar ordentligt bak. Har ju inte bråttom med honom så tar det ganska lungt hela tiden när jag kör så han finner sin balans och att styrkan byggs upp. Nä imorgon blir det nog ridning då jag inte har nån groom, fast jag kan ju ta å köra ändå det går ju bättre än när jag rider. Får se vad jag hinner med då morgondagen är lite fullbokad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0