September

Jag älskar hösten!!! Vill att luften ska vara klar och kall på morgonen när man ska gå ut till hästarna. Det är en helt underbar känska att få ta på sig mössan och bara titta på de underbara färgerna som naturen ger en. Hästarna blir lite piggare och knottfanskapen försvinner och ersätts av älglus. Ja hösten är fin och bra på många sätt och vis. Jag tycker att våren och hösten är de bästa årstiderna. Framförallt så mår jag som bäst just nu, är lite småkär i allt och alla, blir alltid sån på hösten. Helt jäkla underbart kan jag lova =)

Har varit i stan och grejat en massa idag. Möten och annat som ska fixas. Sen passa jag på att kolla lite i butikerna, ska ju på bröllpsfest på lördag. Har nästan allting klart lite smågrejer som ska ordnas bara. Halva dagen gick och det var rätt gött att bara slappa lite. Träffa även en gammal polare som annars bor i Italien, hon var hemma på semester med sin familj. Riktigt roligt att tjöta lite skit och busa med hennes barn.
Fick ett ryck och gav mig i kast med häcksaxen det blev väl lite sådär det resultatet.. Men det växer väl upp nästa år kanske.

Åkte till stallet och red min bushäst. Han har ju ingen att leka med nu när Piraat är i Varberg igen så all energi lägger han på mig. Jag red en lång runda och han verkade vara nöjd. Han bocka och busa halva rundan men jag har ju lite tyngd i arslet så av åker jag sällan. Men han blev lite sur när jag skratta åt honom. Det var även ett får som skrämde skiten ur honom. Det hade smitit och kom i full fart imot oss och det var inte så poppis. Han är ju en förståndig lite häst så han gillade läget och stod stilla tills jag gav upp på att försöka få in ullsockan i hagen igen. Så vi red hem. Imorgon ska jag ta med mig Lovisa på en runda, får se vad hon tycker om min nya sport.

Hejs svejs =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0