Måndag

Ja vad har hänt sen sist tro... Jo jag red min lilla häst igår och han gjorde som vanligt lite skutt och diverse hopp åt höger och vänster när han vilat lite för länge. Denna gången var det ju för hans tänder som jag inte velat trilskas med honom. Har han ont så ska han ju slippa lite träning oxå tills han mår bättre. Jag behövde luftas lite jag oxå igår så vi tog en lite promenad i skogen. Jag flög inte av men ibland undrar jag hur han tänker min älskade Frasse... En vanlig häst som bockar och busar brukar ju göra det när man minst anar så man faktiskt flyger av, Frasse berättar i god tid om att han minsann tror att det är lite farligt längre fram och att han antagligen kommer att skutta lite...Så man har ju en liten stund på sig att vara beredd men då hinner ju jag oftast göra något med honom så han glömmer av att hoppa. Men ja han är ju lite som han är så ibland får han skutta lite annars vore jag ju taskig, lite lek är ju tillåtet så hans energi försvinner på ett bra sätt. Men jag har ett litet problem han fattar inte detta med sidepull så jag måste snart stoppa ett bett i munnen på honom vilket bär mig imot lite. Ifall han börjar inbilla sig att han har ont än så kan det bli väldigt svårt att bli av med detta. Jag får väl bara gilla läget och rida på känska med sidepullen.

Idag var pappsen på besök och det händer inte alltför ofta kan jag lova. Han tog med sig fika hit oxå, pariservåfflor vilket vi båda är väldigt förtjusta i. Min pappa kommer inte på besök om man inte ringt efter honom och behöver hjälp med något. Han är inte en sån som dyker upp för att han inget bättre har för sig så man blir ju lite förvånad. Men han ringde imorse när jag mötte honom på väg hem han trodde jag varit i Halmstad och skrivit upp men det e ju nu om nån timme jag ska dit. Så jag sa att jag skulle vara hemma resten av dagen. Varför han kom hit var för att imorgon är det golftävling och han har ingen dator än så han skulle kolla startlistan. Så lite fika och blocket hann han med och en liten sväng in på svenskgolf innan han skulle åka hem. Men lite sällskap är ju alltid kul. 

Nu börjar det bli dax att fixa håret och annat för vi ska börja med att ta kort till det nya körkortet. Ja det vill säga om jag klarar uppskrivningen. Annars är det ju bara att göra om det igen men det hade varit skönt att få det avklarat så man kan bli lite nervös över att man ska köra upp istället. Fast jag är lite så nervöst lagd så detta är inte värre än nått annat. Jag uppdaterar väl om nån dag hur det gått.

Tjing Tjing =) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0