Godis sug

Ja jag har blivit en gottegris så det heter duga. Idag har det varit totalt hopplöst vill bara ha choklad. Men eftersom jag är lat och det regnar så tänker jag inte sätta mig i bilen för att handla godis. Så jag har gått igenom varenda skåp i hela köket vilket inte tar allt för många minuter. Det var väldigt dåligt på godisfronten så bytet blev ballerina kex och det stillade suget en stund. Men om en stund så är jag säkert sugen på något helt annat om jag känner mig själv som typ pop corn, det kan jag äta i tid å otid..

Var med Frasse hos häst tandläkaren idag. Det var tur att jag åkte dit. Han har ju varit lite konstig på bettet ett tag och det var inte konstigt. Han hade en avslagen benbit kvar i käken efter en vargtand så en infektion av större slaget fanns i munnen. Det blev ett stort hål kvar när foder rester och gägg tagits bort och tand skärvan så nu ska all mat blöt läggas även höet så lite bök blir det. Men han ska inte ha ont min lille häst så allt som ska göras är för att förebygga att han inte ska få mer problem i munnen. Jag ska rida bettlöst ett tag så nu får jag ta å lägga körningen lite åt sidan för detta måste bli bra igen och jag vill inte lägga bett i munnen så han får besvär innna det är helt läkt. Även om jag kan använda mig av ett helt rakt bett så är han inte så rolig att köra på ett sånt. 

Hejs Svejs =) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0