Full fart

JA så var det igår.. Skulle släppa ut pollarna för Linda var på annat håll och då försover jag mig och vaknar 7.30. Jaja inte hela världen kanske men hade satt klockan på 6.00. Snooza är väl så där bra ibland typ. När jag mockat klart och fixat stallet så ringer Hillevi och vill ta en promenad i skogen. Det är ju alltid trevligt så Schacken och jag åker bort till Stutelid för att få lite motion. Jag och Hillevi gick nästan varje dag när vi va ledig och i stallet på samma tid när Nappe stod där. Men hade glömt en liten detalj om hur jobbigt det var att gå i backarna där... Trodde jag skulle få hjärtstopp i sista backen men eftersom jag sitter å skriver nu så klarade jag mig.. Efter en timmes promenix var det fika dax som alltid, kan sakna att ha min häst där ibland vi gjorde så mycket annat. Ja jag har ju för stor häst nu så han får inte plats i stallet hos dem ändå.
 
Sen ringde syrran och hade en ledig eftermiddag så vi passa på att åka till Falkenberg för lite shopping. Mamma fyller år och Eddie behövde dojjor. Jag fick oxå köpt mig ett par nya så nu kan jag kasta mina gamla gympadojjor. Sen var det hem och fixa mat till hungriga barn.

Senare på eftermiddagen så kände jag att en ridtur skulle sitta fint så tillbaka till stallet igen. Jag tog ut Sammie på en lite skritt runda. Helt underbart om man bortser från älglusen. De kan vara så äckliga dessa små djur, vet inte hur många jag dödade och Sammie som är lite känslig av sig gillade verligen inte dem. 
Frasse är svullen i sitt knä än så får se när det lättar. Kanske får ta och kolla upp det i veckan om det inte lagt sig. Det hände ju i tisdags så en vecka kan det ju ta om det vill sig illa men tyckte igår att det såg bättre ut. 

Noterade dessutom att hunden hade trampat på något vasst när vi kom hem. Så nu haltar den oxå. Det såg inte så farligt ut men Schacken kan vekligen se ynklig ut när hon har lite ont. Men det gick över efter lite fjäsk med ett ben så det var nog inte så farligt. 

Nu ska jag och Sammie åka till massören hos Ylva. Sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0