10 september

Idag är det pappas födelsedag så ikväll blir det mat och tjatter. Ja å ett å annat paket kommer han att få eller det e samma sak varje år typ.. En låda golfbollar av bästa sort eller dyraste vet inte riktigt skillnaden när det kommer till golfgrejer. Men han får det han vill ha så blir han nöjd iaf.
Imorgon börjar min BE-korts kurs så förhoppningsvis har jag klarat det nästa vecka. Det ska bli riktigt gött att kunna lasta mina hästar i en ordentlig trailer och dra med en större bil. Så nu är hoppet en vinst på lotto..Hehehe ja jag skulle vilja ha en stor Cheva diesel med dubbelhytt.. Hahaha inga dåliga krav tyvärr.. Men det kommer ju inte att hända så jag drar med 855:an ett tag till.

Idag ska det köras lite häst igen. Han har fått 2 dagars vila och jag har hästabstinens så det heter duga. Jag vill ju bara köra och träna hela tiden men måste låta honom vila. Han är ju unghäst och måste få smälta allt nytt han lär sig. Dessutom vill jag inte ha några skador så det är viktigt att inte överbelasta hans ben. Både han och jag gillar ju detta vi börjat med så hästen blir lite rastlös när han får stå mer än 2 dagar. Då bockar han och busar så idag är det dax, innan han får för mycket energi.
Mary Lou kommer ju snart hem oxå så då får jag lite mer att göra. Tror jag ska sätta igång henne lite försiktigt. Hon är ju jättestor men förhoppningsvis går det att rida henne annars lär jag flyga av. Jag får nog ta å kolla läget lite innan jag klättrar upp...

Hejs Svejs =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0