Jobbar...

Ja mitt liv just nu består av jobb. Det är ju kul att ha något vettigt att göra. Jag fattar mig inte på dessa rent ut sagt desperata människor som ränner på Ge-kås. De jagar runt som om att deras sista dag var kommen och river å sliter iallt. Ibland så är hela Ge-kås grejen bara jobbig och att jobba i den lilla hålan Ullared är väldigt speciellt. Man är ju totalt slut när man kommer hem. Jag har ju jobbat i Falkenberg i butik och när det var högsäsong där så är det ungefär som igår på Scorett. Det är folk men man hinner både gå på toa och ha sina raster. På en lördag nu i Ullared hinner man knappt andas det går i ett hela tiden. Fast det är ju lite roligt att studera folks betende man lär sig något nytt varje dag.

Idag tisdag är min lediga dag så den ska jag spendera i stallet var det tänkt. Det har slutat regna för ett tag men det börjar säkert snart igen. Fast jag har inte ont av att det regnar, tycker det är lite mysigt att vakna till att det piskar på rutorna. Tänkte jag skulle försöka rida Frasse för att kolla hältan. Har ingen lust till att köra själv ifall det händer något. Han är ju lite sprallig. Jag har inte tid eller råd att slå mig just nu när jag har jobb. Så säkerhet före rolighet...

Frukost kan ju vara bra att ha avklarat innan jag och Schacken ger oss av till stallet. Det är bara så tråkigt att fixa men kaffe är ett måste så nu ska jag njuta av en kopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0