Brrrrrr

Tidig morgon idag för att pappa sa att det skulle bli kuling och regn.. Gick upp vid 7 och var i stallet vid 8 ingen kuling, inget regn. Så Sammie spänndes för och vi åkte en runda. Linda körde och jag grooma det gick undan bitvis då han var riktigt pigg. Men så duktig han blivit lilla goa Sammie. 

Sen fick jag och Linda en liten snilleblixt, vi sätter Royal i vagn och åker lite på banvallen. Sagt och gjort så var han förspänd. Lite läskigt tyckte han att det var men inte värre än att han övertalades att dra. Så vi gick ut på banvallen med honom sen hoppa Linda på vagnen och jag gick vid huvudet. Vi gick en bit och vände så hoppa jag också på vagnen och Royal skritta på hemmåt. Allt gick lungt och sansat så nu har vi snart 3 bra körhästar.

När hästarna var klara och stallet gjort började det regna. Jag kom hem och fixa frukost/lunch och sen började det blåsa. Sicket drag det blev i träden. Så nu sitter jag inbäddad i en filt i soffan och försöker få upp värmen och motivationen för en promenad med Hillevi och hundarna. Ja det får bli långkallingar och en varm jacka så tror jag det kan bli en mysig promenad i skogen. Ska gå ner och leta efter koppel och halsband till hunden det kanske kan vara bra att ha nu när det är en massa korkat fyle iskogen som tror att allt rörligt är en älg.. Skjutgalna jägare finns det gott om.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0