Söndag

Ja då var det som vanligt på en söndag... Jag jobbar... Men snart är denna dagen till ända. Det har inte hänt ett skit att skriva om sen sist. Jag har varvat jobbet med stallet och sängen.. Å då händer det ju inte nått roligt direkt. Jag red Frasse en långrunda i skogen i fredags morse och det var så mysigt, Linda var oxå med och hon red Fa'ukur. Kvällen innan red jag dressyr för Jennie på Nappe och det gick över förväntan eftersom jag inte tränat ordentligt på länge. Han kan ju nästan alla skolor den pollen och jag älskar att rida dressyr på honom, det får nog bli en å annan tävling iår.
Igår när jag jobbat klart och ridit Nappe en sväng så kom syrran och busfröna på besök. Emelie och Eddie skulle leka kurragömma, Emelie räknade och sen skrek hon; -Färdig! Nu kommer jag.. Då svara Eddie; -Här är jag!! Så det blev ingen bra kurragömma men jag och syrran skratta gott åt dem. Det var så roligt för Eddie gömde sig i mitt kök hela tiden och ni som varit hemma hos mig vet ju att mitt kök är i miniatyr. Så där fanns ju inget att gömma sig varken bakom eller under. Så Emelie tröttna efter en stund så då fika vi lite.. Ostbågar, nappar och pepparkakor till busfröna och kaffe till mig å syrran.

Hejs svejs så länge!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0