Regn igen....

Jag vakna tidigt som sjutton idag och kolla ut, solen sken och det såg ut att bli fint väder. Me like tänkte jag och gick in i duschen. När jag kom ut så visade det sig att det blivigt molnigt, äsch tänkte jag de försvinner snart. Men så fel jag hade det blev regn, hagel och åska... Vad hände egentligen med sommaren??!! Den börja bra men nu e det inte så roligt... Det har regnat hela dagen idag men jag har ju ändå jobbat så jag har ju inte haft så ont av det. Hade dock en rätt blöt häst när jag kom till stallet så han blev inte rastad idag...

Igår hände något roligt, ja eller kanske inte egentligen men jag drar det ändå. Jag var i stallet igår kväll och där var en ny hovis igen och han var ganska flörtig å jätte trevlig. Vi slängde käft en stund som man gör när hovis är på besök. Jag blev så paff när han fråga om jag ville med till travet denna helgen.. Vad gör jag för fel när hovis kommer på besök ???? Fast lite roligt är det allt.... Men jag behåller nog den jag har ett bra tag till för min hovis är den bästa hovis man kan ha =) Tommy kom oxå ut till stallet en sväng för jag greja med Pirats ben och han är stor den där kusen. Agatha och jag redde väl inte ut det själva så vi fick hjälp på traven och hästen fick på bandaget och allt var frid och fröjd. Tur att man har en hjälpsan kille eller vad jag ska kalla honom ja han är bra den goa Tommy...

Nu ikväll har jag varit hos syrran en sväng. F-n vad fint deras kök är, jag vill oxå ha nytt kök!! Fast jag kanske kan tänka mig ny färg och kakel iaf. Vi har käkat å myst en stund å nu är det dax att sova tror jag. Ska ju jobba imorgon igen...

Natti natti See Ya Suckers!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0