Onsdag

Ja då var denna lediga dagen över. Jag börjar bli rätt trött i kroppen nu och min jäkla skit axel värker som tandvärk hela tiden. Jag har funderat på att besöka läkaren för den vanliga kortison sprutan men finner ingen tid att ta mig dit vilket är rätt typiskt mig. Jag har ju ont men jobbar som f-n vilket inte heller är bra. Gillar att få bra löne lappar så det är väl bara att bita ihop.
 
Jag fick mina goa skatte pengar idag så imorgon blir det shopping eller inte, borde kanske spara dem till något vettigt. Har ett par grejer jag behöver så det blir nog ett par kloka investeringar iaf.

Denna dagen har gått så fort vakna imorse av Tommys mobil ringde och sen var det svårt att somna om. Jag gick upp och åkte hemmåt för att ta ett pass i skogen på mina hästar. Tänkte passa på innan Nappe åker till fodervärden men så blev det inte. Regnet har öst ner hela dagen så någon ridning blev det inte på morgonen. Jag somna på soffan efter jag ätit frukost och vakna med ett ryck när syrran klampade in i hallen. Jag kom upp fort å satte på kaffe så jag skulle vakna. Vi tjöta skit en stund sen åkte hon till jobbet och jag åkte till stallet för att ta in de dyngblöta hästarna. Den nya hästen Pirat var en frusen stackare på 1,75 så han var så söt när han stod och skakade den lilla jätte hästen. Frasse var lite frusen han så det blev ett litet mys täcke på honom oxå. Sammie däremot är inte så frusen av sig men ville jättegärna slippa sin sjukhage en stund för att få stå inne och mumsa på hö istället.

Åkte vägen om affären när jag var på hemväg. Det är farligt att handla när man är hungrig, blöt och frusen så en del onyttigt fick följa med hem.

Hämtade syrrans busfrön på dagis och vi myste en stund här hemma innan vi hämta morsan från jobbet och åkte ner till dem för lite kvällsmat hela klanen Svensson/Månsson & Bäckman och det var ett tag sen hela familjen var samlad. Har ju varit mer hos Tommy än hemma så det är en bit imellan familj och kärleken......

Jag och Linda tog en sväng i skogen nu ikväll så detta var det sista jag skulle passa på att göra innan jag går och lägger mig. Jag försöker även få tillbaka värmen i kroppen efter en lite blöt ridtur. Känner dock mig riktigt frusen så jag kanske kommer att bli sjuk lagom till nästa vecka..

Men som jag brukar säga; Det som inte dödar det härdar...

Hejs svejs på er =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0