Fredags mys igen

Ja denna åter kommande grej som vi kör är riktigt kul. Jag får laga lite mat som jag gillar och får exprimentera hej vilt. Dagens meny var köttfärslimpa, brunsås och potatis. Gjorde en med soltorkade tomater, mozzarella och oliver och den andra bestod av lök, bacon, champinjoner och kartinplommon. Det gick hem ialla fall för det blev nästan inga rester kvar av varken mat eller efterrätt som var glass och lite tillbehör. Så nu är det bara att planera nästa veckas mat. 

Har hunnit en massa annat idag oxå förutom matlagning. Dagen börja i stallet och red en runda i skogen med Inger och Sandra. Det gick som hejsan idag då hästarna var pigga. Sen efter mockning och annat pyssel åkte jag hem. Tog en snabb dusch och drog till Cicci för en fika med tilltugg. Att det kan va så gott med en syltmunk när man ej bör äta den.. Det blev en massa tjej snack, hästar och kommande bröllop. Fina klänningar i katataloger var roligt att titta på, blev lite förvånad över mig själv att jag blivit så tjejig. Det är Fridas fel, jag var inte så tjejig innan hon kom till jobbet. Men det är ganska roligt ändå. Sen blev det apotek, handling och hem igen för städning och matlagning. Nu är jag lite trött faktiskt men det var ändå en ganska lugn dag mot var det brukara vara. ;)   


Kommentarer
Postat av: Frida

=))

2010-01-25 @ 14:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0