En ledig dag

Ja det var tanken men som vanligt var det saker som MÅSTE göras.. Fast man hade kunnat skjuta upp det lite till men jag är så trött på julen redan så nu åkte allt ner i kartonger igen. Ja granen och alla stakar och stjärnor är borta i mitt lilla hus. Det är ju inte min grej och förra året så tog jag fram grejerna frivilligt och kände en ganska stor julpynts lust. Men den har gått över så nu är det ordning i torpet igen.
Jag och syrran baxa ut svartafaran ur garaget oxå så den vite kan få plats istället. Så den får tina upp lite och att jag ska slippa skrapa rutor och frysa på morgonen.
Var i stallet en sväng och planen vara att rida men min ledvärk är så jobbig nu. Det var ett tag sen jag behövde äta värktabletter men nu knaprar jag igen..F-n det är inte roligt men nu får jag ju lite ro i kroppen så att jag kan sova iaf. Jag har inte fått några kramper i fingrarna, så i år är det bättre. Men det hade varit så mysigt att pulsa en runda med Nappe i skogen. Får nog försöka ta en runda imorgon om det är så att mina fingrar och knän vill vara med. Tog några bilder på djuren i stallet och de är ett härligt gäng. Alla är så personliga och mysiga. Men det är inte så lätt att ta med mobilkameran när det är kallt och den oxå är frusen. =)



Bästis

Nappe
           
Fröken Fräs på upptäcksfärd...

Svante

Alma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0