Tisdag och sol

JA ni läste rätt. Det är fullt solsken idag eller efter snöstormen imorse. Man blir lite gladare idag när det är sååå fint väder ute. Det gnistrar i snön och det känns inte lika jobbigt att ha en jättedriva på infarten. Jo det gör det visst för snart så måste jag gå ut och skotta bort den fast lite motion har man inte dött av.

Nappe har tappsko så han får vila tills hovis har tid. Han skulle komma till dessa krokarna på måndag och då hoppas jag han hinner knacka på dojan igen. Det är ju inte så lätt att få hovis att komma bara så där när detta vädret slagit till. Visseligen kunde jag ju lasta och åka hem till honom men släpet står i tryggt förvar på logen och kommer nog inte ut förrän det blivit vår....

Jag har haft ett städanfall imorse som hette duga så nu passar jag på att slappa lite. Var hos syrran innan när jag var färdig i stallet. Hon ville låna eller prova lite av mina möbler, i den nybyggda avdelningen så jag fick tillbaka min köks soffa i samma veva. Nu är det bara ett vitrinskåp som fattas i detta huset sen är jag klar... Eller blir man nånsin detta?? Ja ett vitrinskåp som passar detta huset är inte så lätt då jag upptäckt att många skåp mäter över 2 meter och min takhöjd är 1.98 på sina ställen. Det är lite hopplöst med alla snea tak och väggar när man ska fixa sig lite möbler.. Fast det är rätt charmigt med ett lite torp..Nä nu ska jag på sko shopping med busfröna.. Uppdaterar med lite bilder så småning om... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0