En ny vecka...

Undrar vad denna veckan har att erbjuda? Jag är ledig som vanligt och nu börjar det bli tråkigt. Jag har att göra med hästar och annat men ingen inkomst så det suger just nu. Jag är rätt trött på att jobba timmar för jag får för lite. Fast det är ju inte jobbets fel, det är ju folket som inte shoppar som de gör resten av året. Man är ju medveten om att jan-mars är en dö period på jobbet. Det som irriterar mest är att jag är utförsäkrad från försäkringskassan och har överklagat deras beslut, problemet är att nu tar det upp till 3 mån innan jag får veta om jag får min pension eller inte så pengar är en bristvara här hemma nu. Det är kämpigt att behöva fundera på om jag har råd att äta eller tanka bilen så man kan ta sig till jobbet. Jag har haft för mycket pengar innan detta året så då har man ju levt efter detta så nu blir det att vänja sig att leva på hälften. Men jag brukar ju kunna lösa det mesta och känner mig inte överdrivet orolig över vad som väntar, får ju bara anpassa sig. Nä idag tror jag att jag ska städa hela huset det känns som en sådan dag idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0