Trött

Idag är det lördag och jag har jobbat som vanligt. Åkte hem och packade ihop en liten väska så jag kan övernatta på annan adress.... Ja det e inte så avancerat... Det det blir att bo på 2 ställen i ett par dagar. Det är ju ett måste att åka till båda sällena då hundar och hästar ska skötas. Just nu sitter jag i soffan och funderar på om jag skulle byta om och ge mig av till Ästagård för mina arbetskamrater har julbord. Jag insåg att jag inte skulle hinna följa med även om det hade varit så roligt. Jag har ju ett ansvar att ta hand om djuren och att festa var det längesen jag hade en önskan om. Att sitta nykter bland berusat folk har jag fått min beskärda dela av. Men att gå och lägga sig med vetskap om att jag ska upp vid 6 tiden och ge mina djur mat lockar mer än att vara trött som en tok imorgon.
Var precis ute och laddade vedpannan så jag kan duscha imorgon. Doften när man är i pannrummet är helt sanslös och retar minnet av en underbar tid på gården i Sjönevad. Jag saknar det huset även om det innebär ett par otrevliga minnen av annat. Jag passade även på att natta hästarna och se till dem lite. Det är så mysigt att bara smyga runt och höra när de tuggar hö. Kunde nog vara där ute hela kvällen om det inte var för att det är så jäkla kallt. Nu har jag bäddat ner mig och ska försöka sova det är ju jobbedag imorgon och jag kanske får släpa ut traktorn på morgonen för det snöar en hel del just nu. Hoppas dock att jag slipper ploga då det inte är min starka sida att leka i snön =) heheheh

Tjing Tjing =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0