Tjoho..

Gomorron alla frusna människor. När jag kom upp imorse så visade termometern -15 men det är nog mer. Har den lite dumt placerad så den visar lite varmare.

 Jag fick fixat lite frukost när jag ser en svart v70 komma in på gården.. Hmmm vem kan detta vara... Men ingen kom och knackade så jag kolla ut igen och då såg jag att han bara skulle vända. Men jag har ju lite lutning på gårdplan så där kan bli lite isigt på sina ställen och just där han i bilen försökte vända är det bara is.. Jag stod och skratta en stund men så tyckte jag lite synd om honom så jag gick ut. Han var lite lätt stressad och undrade var stortorget i Ljungby låg. Stortorget?? Nja du är nog lite fel ute sa jag.. Just det killen körde på GPS och skulle till Ljungby i Småland. Men hade noll koll på vart han skulle och tyckte det var en smidig resväg från Skåne och hit. Han var trevlig och jätte snygg så min morgon kunde inte börjat bättre... Hahahah  

Tja vad har hänt de senast dagarna då... Igår var det premiär med kälken och Sammie skötte sig fin fint. Vi hade bjäller kransen på och det lät så mysigt när vi susa fram på banvallen. Sammie var så taggad och hade lite svårt att stå still när vi tog kort. Men det var så roligt. Jag som är en riktig snö hatare tycker plötsligt att det är fint och vackert med snö så fort kälken kommer fram och det har med hästar att göra.. Hahahah Ja lite kansig är man allt men att susa fram bakom en fin nordis som Sammie, det är helt sanslöst underbart. Det biter i kinderna och isar i tänderna för att man vara sitter och skrattar och glömmer att det är -12 grader ute. Får väl sätta in lite kort på gårdagens projekt =)

     

Sammie och Linda  20/12 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0