Tisdag

Hu vad påsken gick fort..
Fast jag har ju knappt gjort något som det känns nu. Påskdagen var en riktigt hektisk dag men så roligt det var hela dagen.
Det börja med distansträning hos Pia Steisjö. Vi var 8 glada ryttare med häst som skulle testa våra hästar och bli rikare på kunskap. Jag hade pulsmätare på Nappe och det var riktigt tufft att följa hans puls hela tiden. Varje ökning i backe och man såg direkt på klockan jag hade på armen om han stressa upp sig över något. Det var en lärorik dag på många sätt och vis. Vi red 2 olika slingor och Nappe var inte så pigg den sista rundan. Det hela avslutades med korvgrillning och hästarna stod i deras jättefina stall och fick mumsa på lite hö och morötter.
Sen åkte jag hem och tog en lång dusch för att göra mig iordning för nästa kalas. (försökte sova lite oxå men det sket sig) Jag var lite försenad till Eddies kalas för min planering sprack lite.. Men väl där så blev det mat (kyckling och potatis och sallad) det var sååå gott efter en dag i sadlen. Jag kännde även att jag borde stretchat lite mer än vad jag gjorde.. Det sträckte lite i baksidan av låren.
Kaffe och tårta fick vi oxå serverat och det är ju så gott. Inte för att jag ska äta en massa sånt ;) Men vem bryr sig.. Det blev även lite gottebord innan det var dax för mig att åka mot Falkenberg och förfesten jag missa. Hämta upp tjejerna (killarna fick gå) och vi styrde kosan mot Grand. Där var inte så mycket folk där när vi kom men sen blev det packat. Vi hade jätteroligt hela kvällen, jag skratta så jag hade ont i magen av Jens och hans flängande på dansgolvet. Tror inte jag har dansat så mycket på så länge heller. Vid midnatt börja Joddla men Siv spela. Sicket röj det blev och alla gamla goda låtar sjöngs det allsång till. Fan vad roligt det var. Nä nu får jag väl kanske lägga in nån bild oxå...

     
Goa pöjkar, fula outfits... Men det är precis om det ska vara... 

Kan säga att dagen efter var en lagom go pina på jobbet. Det var sömnbrist på hög nivå. Men det som inte dödar det härdar fast nästa gång så ska jag gå hem i tid... Hur många gånger har jag sagt detta tro?!! Min träningsvärk var försvunnen upptäcket jag när jag kom hem så nått gott hade det med sig.....

Hejs svejs på er!!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0